Selecteer een pagina
Visitekaartje met cold foil

Visitekaartje met een cold foil boost!

Vers van de pers: onze nieuwe visitekaartjes. Moet je daarover bloggen kun je je afvragen. Wij vinden van wel, want met dit visitekaartje is iets bijzonders aan de hand. We hebben gekozen voor een bijzondere druktechniek: cold foil. Dit is een vrij nieuwe procedé met zilverfolie dat vervolgens full colour bedrukt kan worden. Je blijft er naar kijken. De kaartjes zijn gedrukt door Grafische Groep Matthys in Turnhout, België onder vriendelijke en geduldige begeleiding van Bart Lauwaart.

Bart Lauwaart, Groep Matthijs:
“Met de innovatieve ‘inline cold foil’ folietechniek (koudfolie) kunnen wij uitzonderlijk opvallende doosjes, verpakkingen en displays maken met foliedruk. Ook actie-marketing uitingen zoals fleslabels, schapkaarten, wobblers, toonbankdisplays en aankoopbonnen kunnen met onze folietechniek de consument naar uw product leiden. De blinkende folie-aspecten zorgen immers voor ‘aandacht’, ‘het opmerken van het product’. Een absolute basisvereiste om tot aankoop over te gaan.”

Verleid door glans

Het eerste wat je als consument ziet is de algemene contour van een product. Kleur, logo, merk, grafische aspecten en lettertypes neem je pas in een veel latere fase in je op. De contour, het product zelf, zie je veel sneller wanneer er cold foil is aangebracht op de verpakking. cold foil zorgt namelijk doormiddel van omgevingslicht voor reflectie en hierdoor ontstaat beweging. Het menselijke brein is nou eenmaal geprogrammeerd om beweging direct op te merken. Want mochten we geen beweging zien dan liepen we gevaar om opgegeten te worden (vroeger dan natuurlijk). Dus reflectie van licht zorgt voor het waarnemen van bewegingen. Een verpakking die voorzien is van cold foil word dus altijd gezien/opgemerkt. En gezien worden is de eerste echte stap naar verkoop!!

Prof. dr.ir.Roland ten Klooster – Professor Packaging Design and Management – University of Twente

Dit project is een bescheiden voorbeeld van de Boost die je bij Watch4Media mag verwachten. Je kunt het spiegeleffect op de foto niet goed zien, maak daarom snel een afspraak, dan zullen wij het kaartje met plezier overhandigen.

Richard Wiersma
Creative/Designer