Selecteer een pagina
internationale campagne

Hoe krijg je bij een internationale campagne alle neuzen dezelfde kant op…

Paques is wereldwijd een van de meest innovatieve bedrijven op het gebied van biologische afvalwater en gaszuivering. Het hoofdkantoor is gevestigd in het Friese Balk,maar heeft kantoren en fabrieken in Brazilië, Verenigde Staten,India, Maleisië en China. Met uiteenlopende culturen groeide de behoefte om uniforme bedrijfswaarden te formuleren. In september dit jaar werd op alle vestigingen een Corporate Values Programma gelanceerd. Paques communiceert negen Corporate Values die samen richting geven binnen de sterk groeiende organisatie. Na een pitch heeft Paques gekozen voor Watch4Media. Hoe onthoud je 9 Corporate Values en hoe zorg je dat jouw mensen er actief mee aan de slag gaan. Wij bedachten een Wheel of Corporate Values, een negenhoekige diagram met Paques in het centrum. Paques vond ons idee om elke kernwaarde in een pictogram te vertalen onder de paraplu van ‘9 VALUES > 1 VISION’ erg leuk, zag de mogelijkheden en gunde Watch4Media de opdracht.

De internationale campagne bestaat uit diverse vooraankondigingen, een ludieke presentatie van de kernwaarden, een kick-off meeting, tal van posters en een maandelijks uitgelichte waarde. Negen maanden lang worden de kernwaarden onder de aandacht gebracht met posters, muismatten, bureaukalenders en screensavers.

We kozen voor elementaire pictogrammen en kleuren. Lekker helder en duidelijk. Met totaal 11 posters en alle andere middelen in 4 verschillende talen was het voor Remco Venema (designer) en ikzelf een flinke klus. Zelf dacht ik dat ik op het gebied van vormgeving alles wel gezien had, maar dit was de eerste keer dat ik mocht werken met Chinese teksten. Het bleek een vreemde gewaarwording om te werken met teksten waarvan je geen woord kunt lezen, maar de combinatie van pictogrammen met Chinese karakters is van een bijzonder verrassende schoonheid.
De samenwerking met de Paques Personeelsafdeling en de Marketing/Communicatie afdeling, onder het toeziend oog van Mark Venema (projectmanager) was echt waar heel prettig. Over en weer werd proactief meegedacht en het eindresultaat kunnen we bijzonder geslaagd noemen. Het is een parel in ons portfolio en we zullen de voortgang van het programma met meer dan gewone belangstelling blijven volgen.

Richard Wiersma
Art Director Watch4Media

GERELATEERDE PROJECTEN